سفر بخیر

ویزا دبی

دبی بزرگ‌‌ترین شهر امارات متحده عربی، لقبی دارد که بسیار برازنده آن است: عروس خلیج‌فارس. شهری پر از هیاهوی زندگی مدرن و فروشگاه‌های پر زرق‌وبرق و نور و رنگ و صدا که نه‌تنها برای ایران و کشورهای همسایه‌‌اش یک مقصد جذاب برای مسافرت است، بلکه یک قطب گردشگری جهانی به حساب می‌‌آید و هتل‌های لوکس و جذاب آن هرساله خصوصا در روزهای سال نو میلادی، پذیرای مسافرانی از اقصی نقاط جهان است. به طوری که حتی مراحل کمی دشوار گرفتن ویزای دبی مانعی برای سفر به آن نیست.

انواع ویزای دبی

([img)|1046400292352001B|alt]

برای سفر به دبی، بر اساس هدفی که دارید، باید برای ویزای ویژه‌ای اقدام کنید. مدت زمان اعتبار ویزاها نیز بر اساس هدف سفر متغیر است:

ویزای توریستی دبی

ویزای کار دبی

ویزای ترانزیت دبی

ویزای تحصیلی دبی

ویزای توریستی دبی

اگر هدفتان از سفر به دبی، گذران اوقات فراغت، خرید و لذت از ساحل و طبیعت است، باید برای ویزای توریستی دبی اقدام کنید که یکی از پرتقاضاترین انواع ویزاهای دبی هم محسوب می‌شود. در این صورت باید بر اساس زمانی که قصد اقامت دارید، ویزای متفاوتی بگیرید:

ویزای توریستی عادی دبی؛ این ویزا برای اقامت‌های کمتر از ۱۵ روز صادر می‌شود. اگر در تور دبی ثبت‌نام کرده‌ باشید، درواقع برای این ویزا درخواست کرده‌اید.

ویزای توریستی سرویس دبی؛ این ویزا برای اقامت ۱۵ روزه است.

ویزای توریستی یک‌ماهه دبی؛ اگر این ویزا را داشته‌ باشید، می‌توانید از ۱ تا ۳۰ روز در دبی اقامت داشته باشید.

ویزای توریستی یک‌ماهه دبی با چندبار ورود؛ این ویزا درصورتی برایتان مناسب است که در طول یک ماه بخواهید چند باری از خاک دبی خارج شوید و مجدد به آن‌جا برگردید. برای کلاس‌های آموزشی و دریافت گواهی‌نامه و مواردی از این نوع، چنین ویزایی انتخاب بهتری خواهد بود.

ویزای توریستی سه‌ماهه دبی؛ ویزایی که به شما اجازه می‌دهد تا ۹۰ روز در دبی اقامت داشته‌ باشید.

ویزای توریستی سه‌ماهه دبی با چندبار اجازه ورود؛ با دریافت این ویزا از ۱ تا ۹۰ روز می‌توانید در دبی اقامت داشته‌ باشید و هر چند بار که بخواهید از آن‌جا خارج شوید و مجددا بازگردید.

البته این را هم بدانید که تمام ویزاها به جز ویزای سه‌ ماهه، با پرداخت مبلغ مشخصی به دفاتر مهاجرتی امارات، قابل تمدید هستند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی دوبی

اسکن رنگی از صفحه اول گذرنامه

اسکن رنگی از هر دو طرف کارت ملی و شناسنامه

به این نکات توجه داشته باشید که:

هرکدام از ویزاهای ذکر شده، پس از صدور، به مدت دو ماه معتبر هستند.

بعد از اینکه ویزایتان صادر شد،‌ باید یک چک ضمانت در وجه آژانس هواپیمایی که امور دریافت ویزا را برای شما انجام داده، بپردازید.

کشور امارات به افرادی زیر ۱۸ سالی که قصد دارند به تنهایی مسافرت کنند، ویزا نمی‌دهد.

ویزای کار دبی

اگر یک برنامه جدی و بلند مدت برای شروع کار در دبی دارید، بدانید که رقابت برای دریافت این ویزا بسیار زیاد است و باید یک رزومه حرفه‌ای داشته ‌باشید تا وارد گردونه رقابت شوید. نکته مهم دیگر این‌که برای دریافت ویزای کار دبی، ابتدا باید ویزای اقامت دبی را دریافت کرده باشید. مراحلی که برای دریافت ویزای کار دبی باید طی کنید، به این قرار است:

گرفتن موافقت‌نامه از وزارت کار دبی؛ اولین گام، دریافت این موافقت‌نامه است. آنچه که وزارت کار برای صدور این موافقت‌نامه بررسی می‌کند این است که آیا شخصی با اقامت دبی که بی‌کار است، صلاحیت به‌عهده گرفتن شغل موردنظر شما را دارد یا خیر. اگر جواب منفی باشد، شما موافقت‌نامه را دریافت خواهید کرد.

دریافت ویزای ورود؛ با دریافت موافقت‌نامه گفته‌شده، ویزایی با اعتبار دو ماهه به شما داده می‌شود که می‌توانید به مدت ۳۰ روز و با حداکثر دو بار اجازه خروج، در دبی اقامت کنید.

صدور Labor Card؛ این کارت از جانب کارفرمایی که پیدا کرده‌اید برایتان صادر می‌‌شود و ۶۰ روز اعتبار دارد

دریات شناسه یا ID اماراتی؛ برای اخذ این مدرک، به موافقت‌نامه بند اول و گذرنامه‌تان نیاز دارد.

انجام معاینات پزشکی؛ تعدای تست و آزمایش هم باید انجام دهید که در بیمارستان‌های دولتی دبی انجام می‌شود.

مراجعه به اداره مهاجرت و اقامت؛ اگر تمام این مراحل را بی‌نقص و در زمان ذکر شده انجام‌ دهید، مهر ویزای کاری دبی در گذرنامه‌تان ثبت خواهدشد.

توجه داشته‌ باشید که شما تنها ۶۰ روز برای انجام کلیه این مراحل فرصت دارید. برای همین لازم است با برنامه‌ریزی پیش بروید و مدارک مورد نیاز را تمام و کمال آماده کنید.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران