سفر بخیر

دیدنی های ونیز

ونیز شهری یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور ایتالیا محسوب می‌شود که مملو از دیدنی‌ها است و در گوشه گوشه آن چیزی برای تماشا کردن خواهید یافت.

ونیز از زیباترین و رمانتیک‌ترین شهرهای روی آب جهان و کشور ایتالیا است. سالانه میلیون‌ها توریست روانه ایتالیا می‌شوند تا این میراث جهانی را از نزدیک لمس کنند. بازارها، پل‌ها، میدان‌ها، کانال‌های آب، کلیساها و موزه‌های تاریخی این شهر همه در نوع خود تماشایی و منحصربه‌فرد هستند. ونیز همچنین بزرگ ترین شهر بدون خودروی جهان است که در آن هیچ اثری از ترافیک، اتومبیل‌ها و کامیون‌ها پیدا نمی‌کنید. تنها وسیله رفت و آمد در این شهر آبی، قایق است. جالب اینجا است که حتی پلیس‌ها و آتش‌نشان‌ها نیز با قایق موتوری در سطح شهر تردد می‌کنند. ونیز مملو از دیدنی‌ها است و در گوشه گوشه آن چیزی برای تماشا کردن خواهید یافت.

میدان و کلیسای سن مارکو (Piazza San Marco)

«میدان سن مارکو» یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های ونیز است و به خاطر یکی از حواریون «عیسی مسیح» که «سن مارکو» نام داشته و در این میدان دفن شده، به این نام مشهور شده است. همچنین گفته می‌شود که «مارکوپولو»، جهانگرد معروف نیز در این میدان دفن شده است. به میدان شلوغ و پر رفت و آمد سن مارکو لقب «اتاق نشیمن ونیز» را داده‌اند، زیرا در این میدان مردم گرد هم می‌آیند، گشت می‌زنند، قهوه می‌نوشند و با یکدیگر صحبت می‌کنند.

«کلیسای سن مارکو» نیز معروف‌ترین کلیسا در ونیز است که بلندترین برج ناقوس ونیز با ارتفاع ۹۹ متر را در خود جای داده است. برج ناقوس کلیسای سن مارکو را به‌نوعی به‌عنوان نماد شهر ونیز می‌شناسند.

پل افسوس ها (Bridge of Sighs)

«پل افسوس‌ها» یکی از پرطرفدارترین نقاط دیدنی در ونیز است که روی رودخانه «ریو دی پالاتزو» (Rio di Palazzo) قرار گرفته است. این پل تاریخی از عاشقانه‌ها و تراژدی‌های زیادی حکایت می‌کند. پل سرپوشیده و سفیدرنگ افسوس‌ها علاوه بر اینکه جلوه‌گر تاریخ و معماری ونیز است، جایگاه ویژه‌ای نیز در افسانه‌های عاشقانه این شهر دارد.

گراند کانال (Grand Canal)

«گراند کانال» یکی از شاه‌راه‌های ارتباطی ونیز است که دو طرف آن را بناهای کلاسیک و ساختمان‌های باشکوه احاطه کرده‌اند. ونیزی‌ها این کانال معروف را بلوار اصلی شهر می‌دانند، زیرا «میدان سن مارکو»، «پل ریالتو» و نقاط اصلی تلاقی پل و قطار آبی را به هم متصل می‌کند.

توریستی در ونیز پیدا نمی‌کنید که دل‌اش نخواهد در گراند کانال، سوار گوندولاهای سنتی ونیزی شود و با آن‌ها قایق‌سواری کند. رستوران و مرکز خرید‌های زیادی نیز در این کانال وجود دارند که یکی از دلایل محبوبیت این کانال میان گردشگران هستند.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران