کاپادوکیا Cappadocia

Cappadocia، یک منطقه نیمه خشک در مرکز ترکیه، به خاطر "دودکش پری"، "بلند"، سازه های سنگی مخروطی شکل در خوشه های دره Monks، Göreme و جاهای دیگر شناخته شده است. سایر سایت های مشهور عبارتند از خانه های برنزی که به وسیله troglodytes (غار غار) به دیوارهای دره حک شده اند و بعدها توسط مسیحیان اولیه استفاده می شود. عمق 100 متر عمق آهلارا، کلیساهای سنگی متعددی را در خود جای داده است.

این منطقه یک مقصد گردشگری محبوب است، چرا که بسیاری از مناطق دارای ویژگی های جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی منحصر به فرد است.

Cappadocia توریستی شامل 4 شهر: نوشهر، کایسری، آکساری و نیید است.

این منطقه در جنوب غربی شهر بزرگ قیصری واقع شده است که خدمات خطوط هوایی و خط آهن را به آنکارا و استانبول و سایر شهرها ارائه می دهد.

مهمترین شهرها و اماکن در کاپادوکیا عبارتند از

یرقپ، گوره، دره ایهرا، سلیم، گوزیلورت، اوچیاسار، آوانس و زلوا. در میان شهرهای زیرزمینی ارزش دیدن آنها Derinkuyu، Kaymakli، Gaziemir و Ozkonak است. بهترین اقامتگاه های تاریخی و خانه های غار برای اقامت گردشگری در اورگپ، گوره، گزلیورت و اوچیزار است.

بالون هوای گرم در Cappadocia بسیار محبوب است و در Goreme در دسترس است. پیاده روی در ایهلارا، دره صومعه (Guzelyurt)، اروگوئه و Goreme لذت می برد.

سنگ های رسوبی در دریاچه ها و جریان ها و رسوب های زیمبرتری که از آتشفشان های باستانی تقریبا 9 تا 3 میلیون سال پیش بوجود آمده اند، در طول دوره های میوسن تا پیلوسان، در منطقه کاپادوکیا قرار دارند. سنگهای کاپادوکیا در نزدیکی Göreme به صدها ستون تماشایی و شکلهای مینار تبدیل شده است. مردم روستاها در قلب منطقه Cappadocia خانه ها، کلیساها و صومعه ها را از سنگ های نرم سنگ های آتشفشانی کشف کردند. Göreme یک مرکز خدادادی در 300-1200 میلادی تبدیل شد.



دوره اول حل و فصل در Göreme به دوره رومی باز می گردد. کلیساهای یوسف کوچه، اوراثنه، Durmus Kadir و Bezirhane در Göreme، و خانه ها و کلیسا هایی که در سنگ های موجود در Uzundere، Bağıldere و Zemi Valleys حک شده اند، همه تاریخ را نشان می دهند و امروزه می توان آنها را مشاهده کرد. موزه بازرگاني Göreme موزه پرطرفداري است كه از جوامع مادي كاپادوكيا (به كليساهاي Göreme، ترکيه) مراجعه كرده و يكي از مشهورترين مراكز در مركز تركيه مي باشد. این مجموعه شامل بیش از 30 کلیساها و کلیساهای حک شده از سنگ است که بعضی از آنها دارای نقاشی های فوق العاده ای هستند که از قرن نهم تا قرن 11th ساخته شده اند.

مزوتلیوما
در سال 1975، مطالعه سه روستای کوچک در مرکزی کاپادوکیا-توزکی، کارائین و ساریدهید، متوجه شد که مزوتلیوما 50٪ از همه مرگ و میر را ایجاد می کند. در ابتدا این امر به ارئونیت، یک ماده معدنی زئولیت با خواص مشابه با آزبست اختصاص داده شد، اما تحقیقات همه جانبه نشان داد که این ماده باعث ایجاد این بیماری در خانواده های دارای مزیت ژنتیکی به سرطان زایی فساد مواد معدنی می شود. این مطالعات به بخش های دیگر منطقه گسترش می یابد .

اگر شما کتاب مقدس خود را اغلب شما می دانید که Cappadocia و Cilicia در یونان باستان بود. آنها شهرهای مهم شهر مسیحی مسیحی بودند. پس از اینکه ترکیه های عثمانی حکومت ترکیه و محیط زیست خود را به دست گرفتند، آنها کاپادوکیا را از نفوذ یونان و روم باز کرد و آن را تحت امپراتوری خود قرار داد. امروز، کاپادوکیا بخشی از جمهوری مدرن ترکیه و مرکز بزرگ گردشگری است. در زیر چند واقعیت در مورد Cappadocia است که ممکن است شما را مورد علاقه.

10 واقعیت جالب در مورد Cappadocia
 

1. جذابیت Cappadocia به گردشگران عمدتا به دلیل قمری مانند قورباغه شکل پری است. آنها توسط فرسایش رسوبات آتشفشانی شکل گرفته اند که بعدها به یک سنگ نرم که شناخته شده به عنوان توف تبدیل شده است. در زمان مناسب، بادها سطح سنگ را از بین می برد و هسته صاف سنگ ها را تخریب می کند.

2. سنگ های توف نرم به راحتی حک شده و فرصتی برای ساکنین اولیه کاپادوکیا برای ارائه پناهگاه های زیرزمینی و زمین فراهم شده است.

3. Cappadocia در سراسر 3 استان آناتولی مرکزی از جمله؛ نوشهر، کییری و نجد. این مساحتی حدود 5000 کیلومتر مربع را پوشش می دهد.

4. نام "Cappadocia" از کلمه فارسی "Katpaktukya" مشتق شده است که به عنوان "سرزمین اسب زیبا" ترجمه شده است.

5. همه قسمتهای کاپادوکیا Cappadocia گردشگران نیستند. اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که به یک شهر مانند گلشهر سفر کنید، شما بیش از سهم عادلانه خود را از توجه به پیشنهاد خود برای فروش آن به عنوان گردشگر دوستانه نیز دریافت خواهید کرد.

6.  کاپادوکیا Cappadocia حدود سه تا چهار میلیون سال تشکیل شد وقتی که یک سری فوران های آتشفشانی فلات Anatolia مرکزی را تکان داد. نتایج پری کاپادوکیا بود.

7. در طول تهاجم عرب، مسیحیان عقب مانده در شهر های زیرزمینی در Gerome مخفی شده بودند.

8. Cappadocia از باستان به طور عمده یک صومعه بود. شیوه زندگی توسط ریحان Caesarea که راهبان مسیحی را به جمع آوری در صومعه ها و دعا با هم تشویق شد.

9. در کلیسای بیزانس، کلیسای توکالی کلیی، محل نماز اصلی بود. این شهر دارای برخی از بهترین نقاشی های حفظ شده از قرون وسطی است.

10. کوه Aktepe در نزدیکی Göreme و سایت های سنگی Cappadocia توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی می باشد.

  کاپادوکیاCappadociaبهتر از بالون هوای گرم دیده می شود. سوار شدن باعث می شود احساس کنید که شما در یک کشتی فضایی هستید و از منظر سطح ماه دریافت می کنید. اگر فرصت دارید، به Cappadocia مراجعه کنید. این یک مقصد توریستی است مانند هیچکس.