بازار امید مشهد

از بازار امید مشهد می توان به عنوان یکی از بازارها و مجتمع های تجاری مشهد که در نزدیکی حرم مطهر امام هشتم قرار دارد یاد کرد .

بازار امید مشهد در واقع بخشی از مجتمع اقامتی تجاری امید می باشد . برخی از گردشگران تور مشهد به دلایل مختلف همچون صرفه جویی در وقت و دسترسی راحت و سریع به کالاها و اقلام مورد نیاز خود در طول سفر از قرارگیری واحدهای تجاری در کنار واحدهای اقامتی و هتل استقبال می نمایند . مجتمع اقامتی تجاری مشهد در زمینی به مساحت 10514 متر مربع و با زیر بنای کل 105000 متر مربع در 13 طبقه احداث شده است . طبقات دوم تا هشتم مجتمع به بخش اقامتی اختصاص یافته است و 281 واحد تجاری با زیر بنای تجاری 31351 متر مربع در 4 طبقه جای گرفته اند . این مجموعه دارای 602 پارکینگ در سه طبقه با مساحت 24135 متر مربع است . همچنین وجود باغ بامی به مساحت 1250 متر مربع ویژگی خاصی به این مجموعه بخشیده است .

بازار امید مشهد در خیابان شیرازی 9 واقع شده است در واقع بازار امید مشهد دارای موقعیت مکانی چهار نبش می باشد که به خیابان های شیرازی و شارستان رضوی محاط شده است و دارای 3 ورودی اصلی است . بازار امید مشهد به حرم مطهر رضوی بسیار نزدیک است و گردشگران و مسافران تور مشهد می توانند در صورت تمایل پس از زیارت ، بازدید از این مرکز خرید را در برنامه خود بگنجانند .

بازار امید مشهد با ایجاد فضاهای نو و بدیع در طراحی معماری و  القاء روح معماری سنتی در کالبد معماری مدرن گردشگران تور مشهد را به سوی خود جذب نموده است . نمای بازار امید مشهد ترکیبی از شیشه ، بتن ، سنگ و آجر است . اسکلت فلز و سقف کامپوزیت است . پوشش دیوارهای داخلی سنگ ، سرامیک ، گچ برگ با رنگ هستند و کف از سنگ ، موکت و چوب پوشیده شده است . درهای ورودی شیشه ای و فلزی هستند و درهای داخلی از جنس چوب ساخته شده اند .

 

بازار امید مشهد دارای 450 متر مربع فضای باز و فضای سبزی به مساحت 567 متر مربع است که گردشگران تور مشهد می توانند از آن  بهره مند گردند . یک اتریوم وسیع نور طبیعی مجموعه را در قسمت تجاری تأمین می کند . هفده دستگاه آسانسور در بلوک 1و 2 این مجتمع تجاری عظیم نصب شده اند که شامل 8 دستگاه آسانسور پانوراما می باشد . همچنین این مجموعه مجهز به 10 دستگاه پله برقی است . از دیگر تجهیزات و امکانات بازار امید مشهد می توان به سیستم سرمایش چیلر - تأسیسات مرکزی ، سیستم گرمایش بویلر - تأسیسات مرکزی ، سیستم مدیریت هوشمند BMS و پوشش فایر پروف که  90 دقیقه در برابر حریق مقاومت دارد ، اشاره کرد .

گردشگران تور مشهد با مراجعه به بازار امید مشهد می توانند ضمن تهیه سوغات و مایحتاج خود اوقات مفرحی داشته باشند . همچنین چنانچه گردشگران تور مشهد با گشت و گذار در مجتمع خسته و یا گرسنه شوند می توانند به کافی شاپ و یا رستوران مجموعه سری زده و با نوشیدنی های گوارا خستگی را از تن بزدایند و یا با صرف غذا تجدید قوا کنند .