بازار مرکزی مشهد

نام بازار مرکزی مشهد برای بسیاری از گردشگران تور مشهد نام آشنایی است . سال هاست که زائران برای تهیه سوغات و خرید به این بازار مراجعه می کنند .

 سفر است و سوغاتش دیگر ! حالا فرقی نمی کند این سفر زیارتی باشد یا سیاحتی ، طولانی باشد یا کوتاه مدت و یا حتی کاری باشد یا غیر کاری گویی تهیه سوغات جزئی از آداب سفر ما ایرانی ها شده است . از همین رو پا در هر شهری که بگذاری بازار ها و مراکز خرید متعددی را خواهی دید چه رسد به مشهد مقدس که سالانه پذیرای گردشگران زیادی است و جهت توسعه و گسترش از پتانسیل بالایی برخوردار است تا آن جا که هر روز در هر گوشه شهر شاهد گشایش مرکز خرید و یا مجتمع تجاری جدیدی هستیم . یکی از مراکز خرید معروف مشهد که سال هاست پذیرای گردشگران و مسافران تور مشهد است ، بازار مرکزی مشهد می باشد . بازار مرکزی مشهد در یکی از مسیر های منتهی به حرم امام رضا (ع) در نزدیکی میدان شهدای مشهد ، در حاشیه چهارراه شهدا که با نام چهارراه نادری هم شناخته قرار گرفته است . نقش پر رنگ موقعیت مکانی و محل استقرار بازار مرکزی مشهد را در تبدیل این بازار به یکی از مراکز خرید پر ‌طرفدار و پر ‌رونق مشهد نمی توان نادیده انگاشت .

بازار مرکزی مشهد شامل دو فاز می باشد و واحد های تجاری آن از طرف آستان قدس به مردم واگذار شده است . فاز اول آن سنتی بوده و به صورت دالان هایی زیبا ساخته شده است . اما فاز دوم این بازار در سال 1374 کلنگ خورد و در سال 1377 در چهار طبقه در فضایی وسیع به بهره برداری رسید . طبقه منفی دو بازار مرکزی مشهد به پارکینگ و تاسیسات بازار اختصاص داده شده است . فروشگاه ‌ها هم در طبقات منفی یک و همکف جای گرفته اند و این طبقات محل عرضه کالا ها و اجناس مختلف می باشند . طبقه بالایی بازار مرکزی مشهد هم بیشتر به عمده فروشی ‌ها و دفاتر بازرگانی اختصاص یافته است . در دسترس قرار داشتن انواع کالا ها در کنار هم در بازار مرکزی مشهد خود از ویژگی های این بازار به شمار می رود که برای افرادی که زمان زیادی برای خرید و گشت و گذار در بازار های مختلف را ندارند خود مزیت بزرگی خواهد بود . گردشگران و مسافران تور مشهد می توانند انواع سوغات مشهد نظیر زرشک ، زعفران ، نبات ، مهر و جانماز و سجاده ، انگشتر های فیروزه و عقیق ، بدلیجات ، انواع پوشاک زنانه و مردانه ، لوازم بهداشتی و آرایشی و فرش را در بازار مرکزی مشهد تهیه نمایند .

گردشگران تور مشهد جهت مراجعه به بازار مرکزی مشهد به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی می توانند از خط 3 بی آر تی مشهد که مسیر پایانه مصلی به سمت پایانه الهیه می باشد ، استفاده کرده و در ایستگاه چهارراه شهدا پیاده شوند . لازم به ذکر است ساعت کاری بازار مرکزی مشهد از 9 صبح تا 24 شب می باشد و گردشگران و مسافران تور مشهد می توانند در این بازه زمانی جهت خرید و تهیه سوغات به این بازار مراجعه نمایند .