رستوران هفت خوان شیراز

نام رستوران هـفت خــوان برگرفته از شاهنامه فردوسی ، شاهکار حماسـی فارســــی می باشد . منظور از "هفت خوان " هفت منزلی است که رستم برای رهایی کیکـاووس از بند اسارت پیمود . ضمن آن که کلمه "خوان " در متون ادبی فارسی به معنای سفـره و طبق به کاربرده شده است .

بعد از دروازه قرآن در راسته میدان ابوالکلام ، ساختمان رستوران هفت خوان شیراز با هیبتی پر شکوه سر به فلک کشیده است . ۷ سال طول کشید تا این ملک ۱۴۰۰ متری از هفت خوان رستم گذشت و بنای هفت خوان شکل گرفت و در اسفند 89 به بهره برداری رسید .

اصل و اساس تاسیس رستوران هفت خوان راه اندازی رستورانی در شیراز است که بتواند حداقل در خاورمیانه شاخص باشد و شایسته شهروندان و مسافران تور شیراز باشد . مجموعه رستوران هفت خوان شامل هفت خوان مختلف یا به عبارتی پنج رستوران و دو کافی شاپ می باشد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند . نام خوان ها و طبقات همگی از شاهنامه فردوسـی گرفته شده است تا بین رستوران و شهری که در آن قرار گرفته یعنی شهر شعر و ادب قرابت ایجاد نماید .  طبقه زیرین همکف رستوران سنتی فرود به معنی زیرین و پایین است  که با انواع غذاهای سنتی ایرانی ، انواع نوشیدنی ها و موسیقی سنتی به صورت زنده پذیرای مسافران تور شیراز است . طبقه همکف بوفه آزاد سیندخت می باشد به معنای دختر سین (سیمرغ) ، که بیش از 30 نوع غذا و انواع سالادها ، دسر ها و نوشیدنی ها و موسیقی پاپ بصورت زنده را ارائه می دهد . در ابتدای رستوران نان پخت می شود و دکوراسیون سیندخت که بیشتر آن چوبی است، فضای خیره کننده ای را به وجود آورده است . طبقه اول بلیان است به معنی نام حضرت خضر پیامبر (ع) با انواع فست فود ها ازانواع پیتزا و مرغ سوخاری تا انواع ساندویچ . همچنین درطبقه اول کافی شاپ زریر وجود دارد . طبقه دوم رستوران نوفل است . رستوران ملل با انواع خوراک های ایرانی و ملل مختلف و موسیقی زنده . همچنین کافی شاپ گیسیا در طبقه دوم قرار دارد . طبقه سوم گرسیوز پشت بام با انواع غذاهای باربیکیو می باشد و نمای زیبایی از شهر شیراز را به گردشگران تور شیراز هدیه می دهد .  چیدمان و دکوراسیون هر طبقه هم مختص نوع غذایی که در آن سرو می شود ، تغییر می کند و فضای آرام بخش و ایده آلی را برای مهمان ه او مسافران تور شیراز فراهم نموده است .

مجموعه رستوران هفت خوان دارای سالن های اختصاصی برای برگزاری جشن ها و سمینارها و همچنین سالنvip  برای مهمان های ویژه هم می باشد . برای ثبت لحظه های خاطره انگیز گردشگران تور شیراز آتلیه عکاسی هم دراین مجموعه وجود دارد . رستوران هفت خوان فقط یک رستوران نیست بلکه همزمان یک مجموعه گردشگری عالی هم است مجموعه رستوران هفت خوان به عنوان یک مجموعه گردشگری تحت نظارت سازمان جهانگردی ثبت شده است .

رستوران هفت خوان شیراز دارنده گواهينامه بين المللی 9001 ، Iso 22000   -  HACCP و همچنین دارنده تنديس  و گواهینامه رعايت حقوق مصرف كنندگان استان فارس در سال های 1391 تا1395 است . سرویس دهی این رستوران در سطح کلاس جهانی قرار دارد و پرسنل مجرب و بین المللی این رستوران فوق لوکس، می کوشند تا رضایت مسافران تور شیراز را جلب نمایند .

اغراق نیست اگر گفته شود رستوران هفت خوان می تواند پاسخگوی تمام ذائقه ها باشد . خیلی از غذاهایی که کمتر در منوی رستوران ها دیده می شود در منوی رستوران هفت خوان شیراز هست . منویی متشکل از غذاهای ایرانی و انواع کباب گرفته تا کلم پلوی شیرازی و کله پاچه!

رستوران هفت خوان شیراز مخصوص صبحانه و ناهار است و شب ها برای گرفتن ضیافت های شخصی مورد استفاده قرار می گیرد .

رستوران هفت خوان شیراز گاهی هم برای مهمانان و مسافران تور شیراز سوپرایز هایی دارد مثلا حضور دلقکی در رستوران که شما را با شیرین کاری هایش به وجد می آورد و یا یا عکاسی که لحظات خاص شما را ثبت می کند و در اختیار تان می گذارد .