پارک آزادی شیراز

پارک های شهری بخشی از فضاهای عمومی شهری هستند که علاوه بر داشتن نقش عملکردی در شهرسازی از نقطه نظر گردشگری هم حائز اهمیت هستند . پارک آزادی شیراز از جمله این پارک ها است که در بین مردم شیراز و گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است .

پارک آزادی یا پارک شهر ، نام یکی از با قدمت ترین پارک های شهر شیراز می باشد که در سال ۱۳۴۵ در زمینی به مساحت بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع در شمال شهر شیراز احداث گردیده است . از نظر موقعیت مکانی پارک آزادی از شرق به خیابان سمیه ، از غرب به خیابان آزادی ، میدان آزادی و فلکه گاز ، از شمال به بلوار آزادی و از جنوب به خیابان مشکین فام منتج می‌گردد.

 

پارک های شهری شیراز بخشی از فضاهای عمومی شهر می باشند که ضمن بر عهده داشتن نقش عملکردی مهم و غیر قابل انکار در حیطه شهرسازی ، از جنبه جاذبه گردشگری و تفریحی هم برخوردار هستند .

پارک آزادی شیراز که از مصادیق هویت شهری شیراز به شمار می رود ، در نزد بومیان و گردشگران تور شیراز از محبوبیت زیادی بهره برده است  . این پارک به عنوان بزرگ ترین مرکز پارک در شیراز  معرفی شده است که دارای قسمت های متنوعی می باشد . به بیانی دیگر پارک آزادی شیراز همچون سایر پارک های شهر ، از امکانات و بخش های متنوع برای پاسخگویی به تقاضا و نیاز  طیف وسیعی از مراجعه کنندگان در تمام سنین و با سلیقه های گوناگون و مختلف برخوردار است . بخش های مختلف پارک را می توان در سه دسته ساختمان های گردهمایی مذهبی و فرهنگی شامل تالار اجتماعات ، خانه فرهنگ ، مجتمع فرهنگی مذهبی ، نمازخانه ، تالار نمایش ؛ تاسیسات اوقات فراغت شامل شهر بازی ، لانه پرندگان و دریاچه مصنوعی و تاسیسات تجاری شامل غرفه های خوراکی و خود اشتغالی تقسیم بندی نمود . شایان ذکر است دریاچه مصنوعی پارک قابلیت قایقرانی داشته و مسافران و گردشگران تور شیراز می توانند در صورت تمایل درون دریاچه قایق سواری کنند .

فضای سبز و درخت های کاشته شده در پارک به نحو مطلوبی موجبات مطبوع و لطیف گشتن هوای محیط را فراهم نموده اند تا آن جا که گویی قطعه ای از بهشت زیر پای شما قرار گرفته است . آب نما های زیبای درون پارک هم زینت بخش پارک بوده و بر جلوه گری پارک در نظر گردشگران تور شیراز افزوده است .


 

با استقرار خدمات تجاری و گردشگری همچون بازار انقلاب و هتل های متعدد مانند هتل هما در جوار پارک آزادی نظر مساعد گردشگران و مسافران تور شیراز به بازدید از این پارک بیش از پیش جلب شده است .

 

 در مجموع فرقی نمی کند دوستدار هیجان باشید یا طرفدار آرامش در هر صورت در پارک آزادی شیراز بی شک آن چه مطلوب نظر شما می باشد امکان پذیر خواهد بود . با استفاده از وسایل متنوع شهربازی پارک و همچنین با قایق سواری روی دریاچه مصنوعی آن می توانید اوج هیجان را تجربه نمایید و یا با قدم زدن در محوطه پارک و گذر از کنار درختان سر به فلک کشیده و یا نظر به گل های زیبا آرامشی بی بدیل را حس نمایید . از همین رو است که پارک آزادی شیراز گزینه ای مناسب به منظور گردش خانوادگی در تور شیراز به شمار می رود .