مدارس غواصی و تفریحات دریایی قشم

در سفرهایی که مقصدشان شهر های ساحلی و یا جزایر هستند همواره تفریحات آبی مورد توجه ویژه قرار دارند . در این بین امروز حتی غواصی هم یکی از این تفریحات محسوب می شود به طوری که دیگر این تجربه تنها مختص غواصان حرفه ای نیست و گردشگران در صورت نداشتن مشکل قلبی امکان تجربه نمودن غواصی را هم خواهند داشت.

در زیر آب های نیلگون خلیج فارس گونه متفاوت دیگری از حیات در جریان است . دیدن و پی بردن به این نوع حیات برای گردشگران تور قشم می تواند بسیار مهیج باشد .

مدارس غواصی قشم امکان آموزش غواصی را با بالاترین سطح کیفی آموزش و مطابق با استاندارهای بین المللی را برای گردشگران علاقمند تور قشم فراهم می نمایند . در بخش تفریحی مدارس غواصی ، علاقمندان بعد از آموزشی 20 دقیقه ای و بسته به میزان توانایی ایشان در عمق 2 تا 5 متر می توانند غواصی کنند اما افرادی که تمایل دارند غواصی در سطح حرفه ای تر را تجربه نمایند طی سه روز با 5 مرحله ضمن دریافت مدرک بین المللی و گواهی نامه فدراسیون نجات غریق آمادگی غواصی در عمق 18 متری را کسب خواهند نمود .

با در نظر گرفتن انواع و اقسام آبزیان شامل آبزیان ظریف ، ماهی ‌های زینتی ، مرجان‌ ها ، صدف‌ ها ، حلزون‌ ها ، نرم‌ تنان ، شقایق ‌ها ، اسفنج‌ ها و عروس ‌های دریایی که در زیر آب زندگی می‌کنند ، گردشگران تور قشم با غواصی درون خلیج فارس می توانند همزیستی این موجودات را به مانند تصویر تابلویی پر نقش و نگار در مقابل دیدگان خود از نزدیک نظاره گر باشند .

جالب تر آن که امکان عکس برداری در زیر آب هم  با دوربین های مخصوص فراهم می باشد  و گردشگران تور قشم می توانند عکس هایی منحصر به فرد از خود در منظره ای نادر داشته باشند .  البته باید متذکر شد عکاسی زیر آب دشوار است زیرا کنترل حرکت در عکاسی زیر آب مسئله مهمی است چرا که بر خلاف روی زمین سوژه‌ ها و عکاس همیشه در حال جنبش و حرکت ‌می باشند گذشته از این ، انعکاس نور عامل دیگری است که بر عکاسی زیر آب بسیار تاثر گذار خواهد بود به نحوی که هر چه عمق بیشتر باشد ، نور کمتری در دسترس خواهد بود و رنگ قرمز در عکس ها برجسته‌ تر می‌شود . نکته جالب تر این است که سوژه ‌ها در زیر آب بسیار کوچک ‌تر از سطح زمین توسط دوربین ثبت می‌شوند.

هم اینک در جزیره قشم مدارس غواصی نگین ساحل قشم 1 و مدرسه غواصی قشم 2 واقع در پارک زیتون ، دلفین مرجان قشم جنب سینما 4 بعدی پارک زیتون ، دلفین آبی قشم در سایت شنای پارک زیتون و ستاره دریای پارس در مجتمع اقامتی تفریحی باغ ایران زمین در این زمینه فعالیت دارند .

یاد آور می شود غواصی تنها یکی از تفریحات دریایی قشم بوده و از دیگر تفریحات دریایی قشم می توان به قایق سواری بین جزایر و در قسمت هایی مانند جنگل های حرا اشاره نمود که در نزد گردشگران تور قشم بسیار رایج است . از سایر تفریحات دریایی قشم اسکی روی آب ، شاتل سواری و بنانا سواری است که هر یک ، از تفریحات دریایی بسیار جذاب و پر هیجان محسوب می شوند به ویژه بنانا سواری که امکان استفاده گروهی برای گردشگران را دارد و به همین جهت در بین گردشگران تور قشم بسیار پر طرفدار است .