پارک کروکودیل نوپک قشم

مزرعه و پارک کروکودیل نوپک قشم در سال 1386 ثبت گردید . نام مجموعه بر گرفته از شعار نوآوری ، پویایی و کوشش است .

مزرعه و پارک کروکودیل نوپک قشم در سال 1386 ثبت گردید . نام مجموعه بر گرفته از شعار  نوآوری ، پویایی و کوشش است . بنیان گذاران این مجموعه خانم روستایی کارشناس جانور شناسی و همسر ایشان آقای سالاروند کارشناس برنامه ریزی و کنترل پروژه و متخصص پرورش کروکودیل هستند که موفق شدند پس از سه سال عملیات احداث ، سرانجام در سال 1389 مزرعه کروکودیل نوپک در جزیره هنگام را راه اندازی نموده و در سال 1390 پارک کروکودیل در جزیره قشم را به بهره برداری رسانند . البته هدف مزرعه که تکثیر و تولید کروکودیل ها بود در سال 1392 محقق گردید .

 

پارک و مزرعه کروکودیل نوپک قشم که تنها مرکز تکثیر مصنوعی کروکودیل ها می باشد ، در حوزه گردشگری جزیره قشم توانسته است نظر گردشگران تور قشم را به خود معطوف دارد . البته در ابتدای امر هدف مجموعه تکثیر کروکودیل به منظور استفاده از پوست آن ها بیان شده که خوشبختانه با تغییر رویکرد و با نگرشی محیط زیستی در بخش گردشگری فعال می باشد . همچنین این مجموعه با آموزش و به کارگیری نیرو های محلی و بومی نقش پر رنگی هم در کار آفرینی منطقه داشته است .

 

در این مجموعه به جز آن که بیش از 100 سر کروکودیل نگهداری می شوند ، بیش از 20 نوع جانور دیگر از جمله طاووس ، شتر مرغ ، میمون ، کرکس ، عقاب و ایگوآنا هم نگهداری می شوند . گردشگران و مسافران تور قشم که از مجموعه بازدید می نمایند با تماشای طاووس های مجموعه به وجد آمده و مسحور زیبایی آنان می شوند .

گردشگران تور قشم که قصد بازدید از مجموعه را دارند هنگام ورود از غار مصنوعی بچه کروکودیل ها دیدن کرده و بعد با گذر از پل چوبی از بالای سر کروکودیل های بالغ عبور می کنند و نظاره گر بزرگترین کروکودیل ایران خواهند بود . سپس هم در باغچه پرندگان ، پرندگان آزاد را از نزدیک مشاهده می نمایند که خود تجربه منحصر به فردی است . در ادامه مسیر میمون ها و در نهایت در راهروی خزندگان ، سوسمار ها و سایر حیوانات را خواهند دید .

 

هر سال تقریبا اوایل مهر ماه بچه کروکودیل ها سر از تخم بیرون می آورند . مسئولان مجموعه در نظر دارند امکان مشاهده بیرون آمدن بچه کروکودیل ها را برای گردشگران تور قشم فراهم سازند . از دیگر برنامه های آتی پارک کروکودیل نوپک قشم ، راه اندازی حوضچه ماهی و ساخت پارک آهوان عنوان شده است .

پارک کروکودیل نوپک قشم در بزرگراه قشم  _ درگهان واقع شده است و همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 8 صبح تا 8 شب و روز های تعطیل از 8 صبح تا 10 شب پذیرای گردشگران تور قشم می باشد . همچنین در داخل مجموعه کافی شاپی برخوردار از حوضچه آب 2500 متری و آلاچیق هایی بر روی آب آماده خدمت رسانی به مسافران تور قشم و بازدید کنندگان می باشد . یاد آور می شود در کنار کافی شاپ فروشگاه صنایع دستی و شهربازی کوپک بچه ها قرار دارد .