گودال بزرگ آبی

سوراخ بزرگ آبی یک مقصد جهانی برای غواصان دریایی تفریحی است که توسط این فرصت برای غرق شدن در آبهای شفاف و دیدن گونه های بی شمار از زندگی دریایی از جمله ماهی های گرمسیری و سازند های مرجانی دیدنی جذاب جذب شده است.سوراخ بزرگ آبی یک سیلندر بزرگ زیر آب در ساحل بلیز است. این نزدیکی مرکز مرکز فانوس دریایی ریف است، یک اتل کوچکی در 100 کیلومتری (62 مایل) از سرزمین اصلی شهر بلیز.

زندگی دریایی در این مناطق شامل کوسه پرستار، گروه های غول پیکر و انواع مختلف کوسه های صخره ای مانند کوسه ریف کارائیب و کوسه Blacktip می باشد. سفرهای غواصی به سوراخ بزرگ آبی سفرهای تمام روز هستند که معمولا شامل یک شیرجه در آبی چاله و دو غواصی دیگر در صخره های مجاور است. سوراخ بزرگ آبی در لیست ما از 10 دلیل برتر برای دیدن شما در بیلیس است.

سوراخ بزرگ آبی یک سیلندر بزرگ زیر آب در ساحل بلیز است. این نزدیکی مرکز مرکز فانوس دریایی ریف است، یک اتل کوچکی در 100 کیلومتری (62 مایل) از سرزمین اصلی شهر بلیز.

سوراخ به شکل دایره ای است، بیش از 300 متر (984 فوت) در طول و 125 متر (410 فوت) عمیق است. بزرگترین شکل طبیعی در جهان، نوعی سوراخ بزرگ آبی است که بخشی از سیستم رزرو بزرگ Barrier Reef، یک میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) است.



گلیان کالینسون، دانشمند ناسا که اخیرا "سوراخ بزرگ آبی" آن را شرح داد:

"این عمیق ترین، سوراخ آبی عمیق قابل تصور بود؛ فضایی که عمیق به آبی تیره می افتد. این سنگ از غارهای جامد، صدها هزار سال پیش در طول آخرین دوره ی یخ ساخته شده است. برای اونی، آب از طریق سنگ و به این کلیساهای سنگ بزرگ، پرورش استالاکتیت های رنگارنگ و استالاگمیت ها فیلتر می شود. سپس، به طور یکنواخت، آنها را در هم فرو ریختند، و فضایی با چهارصد فوت عمیق ایجاد کرد. از آنجایی که قطرات یخی قطبی زمین از بین رفته بود، اقیانوس گرمسیر کارائیب در جایی قرار داشت که فضانورد را با دستهای سفید جوشش پر کند، آخرین اشعه های خورشید به کف فصلی افتاد. سپس، همانطور که سنگ آهک شکست خورده بود، شروع به بارگیری قطعات کوچک سنگ، که به آرامی شروع به پر کردن آبی بزرگ سوراخ شد. "

 

خوب، "استاد غواصی گفت، من را به واقعیت تبدیل کرد. "به سوراخ آبی خوش آمدید این یکی عمیق واقعی است، با شروع از یکصد و پانزده ساله که به سمت پایین 400 فوت پیش می رود. "این مرد یک نقشه دقیق نقشه کشیده شده سایت را برداشت و به عنوان سخنرانی خود اشاره کرد. "ما به سرعت به یک صد و سی فوت میرسیم که در آن استالاکتیتها از این غرق شدن پایین میآیند. ما برای حداکثر دوازده دقیقه آنجا باقی خواهد ماند، از زمانیکه اولین جفت آن به وجود می آید. همه ما باید با هم همکاری کنیم و یکدیگر را تماشا کنیم. برای اطمینان از این که شما همه را در عمق خود نگه می دارید، جفت شیرجه که عمیق تر می رود، یک نوشیدنی را برای همه در جزیره خریداری خواهد کرد. "" من فکر می کردم "" بسیار برای تحمل محدودیت عمق. "



ريچ فرشي، غواص، نويسنده و عكاسي كه از SCUBA دريافت كرده است، گزارش زير را در مورد پژوهش خود در كوره آبی بزرگ نوشت:

منشاء اتولای بیلیس

"فانوس دریایی ریف، ریف گلف و جزایر تورنفه همه ناهنجاری های متمایز در کارائیب است. هیچ چیز دیگری در نیمکره غربی شبیه یک دره مرجانی واقعی نیست، مگر اینکه شاید Chinchorro Reef، از شبه جزیره یوکاتان جنوبی جنوبی مکزیک (درست بالای آپارتمان Belize) باشد. به گفته زمین شناسان، آنها حتی بیشتر غیر معمول هستند که منشاء شکل گیری آنها به نظر نمی رسد آستانه های آستانه اقیانوس آرام، که در آن حلقه های مرجانی بهتر شناخته شده است.

"فرایندهای باستانی که به توسعه بیابان بلز می انجامد ممکن است تا 70 میلیون سال پیش آغاز شده باشد و اتول ها در اطراف آتشفشان های زیرزمینی توسعه نیافته اند. در عوض، آنها بر اثر انفجار غول پیکر به وجود آمدند؛ سنگ آهک رگه های پوشیده شده که در مراحل نصب شده اند، ارائه یک سری از سیستم های دریایی برای رشد مرجان است. پس از آخرین عصر یخبندان، با افزایش آهسته سطح دریا، رشد مرجان ها به سمت بالا ادامه داد، ایجاد دیواره های بی سر و پا و درون دریاچه کم عمق که این تشکل های متمایز را نشان می دهد. بسیاری از قطره های اطراف بیابان های بیلیس هزاران پا عمیق است، در حالی که عمق در لانه های کم عمق به طور متوسط ​​10 تا 30 فوت است. "

تاریخچه اخیر: Atolls بلز و سوراخ بزرگ آبی اولین توسط ژاک کوستو کاوش شده است

"احساس انزوا و دورویی بودن که همراه با بازدید از آپارتمان ها است، یک تاریخ غنی است. با وجودی که تنها عناصر باستانشناسی باقی میمانند، به نظر میرسد که مایا باستان حداقل بیش از 1000 سال است که جزو جزایر جزایر است. تاریخ ثبت شده از atolls در اوایل قرن شانزدهم با ورود اروپایی ها آغاز می شود. از 1528 تا 1532 مهاجران اسپانیایی، خط ساحلی و صخره های دریایی بلیز و یوکاتان را مورد مطالعه قرار دادند.

"نام اصلی شناخته شده به ساکنان بومی و یا داده شده توسط اولین مهاجران اسپانیایی در حال حاضر مبهم است. تنها نام هایی که جان سالم به در می برند در نمودارهای کشف شده دهه ها پس از ساخت آنها منتشر شده است. ظاهرا Turneffe نامیده می شود Terre Nef؛ ریف فانوس، Quattro Cayas (چهار cayes) یا ریف شرقی؛ و ریف گلف، لانگوریف. اسامی فعلی با کشف و اشغال انگلیسی در دهه 1750 تکامل یافته است. ریف گلوور به عنوان جان دالان انگلیس انگلیسی جان گلوور نامگذاری شد، که از این اتول خاص به عنوان مخفی استفاده می کرد. فانوس دریایی Reef پس از یک چراغ دریایی به طور دائم در نیمه ماه کای تاسیس شد. "